خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

ضوابط و نکاتی که باید در طراحی و ساخت چاهک آسانسور رعایت شود!

   - دیواره باید به نحوی ساخته و طراحی شود که در هر 5 سانتیمتر مربع، توانایی تحمل 300 نیوتن نیرو را داشته باشد.

   - حداقل روشنایی برای فاصله 1 متری بالای سقف کابین و کف چاهک، 50 لوکس باشد.

   - غیر هم‌سطح بودن کف چاهک اگر شرایط جان پناه چاهک رعایت شده باشد، مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

   - وسیله خبر دهنده برای نجات اضطراری نصب شود تا در صورت گیر افتادن تکنسین، امکان نجات وجود داشته باشد.

   - ارتفاع پریز و چراغ داخل چاهک باید از کف آن، حداقل 40 سانتیمتر باشد.

   - بین ریل‌های راهنمای کابین و ریل آسانسور، پلیت راهنمای وزنه تعادل آسانسور در چاهک نصب شود.

   - بهترین محل نصب سیستم ارت (Earth) در کف چاهک است.

   - جنس دیواره چاهک آسانسور باید از پلاستر ماسه و سیمان باشد.

   - قطعات آسانسور و قسمت‌های آهنی در چاهک باید ضد زنگ باشند و مرطوب نشوند.

   - تمامی حفره‌ها و روزنه‌های چاهک آسانسور باید پوشیده شوند.

   - استفاده از مواد اشتعال زا درون چاهک ممنوع می‌باشد.

   - اگر عمق چاهک آسانسور 2.5 متر باشد، می‌توان درب ورودی را در نظر گرفت.

   - برای دسترسی راحت‌تر به ته چاهک، نردبان کار گذاشته شود.

   - به هیچ وجه آب نباید به درون قسمت چاهک نفوذ کند.

   - چاهک آسانسور باید کاملاً ضدآب باشد.

آرماتوربندی چاهک آسانسور یک مرحله حیاتی در ساخت و استحکام این بخش از سازه می‌باشد.

در این راستا، مراحل و اصول آرماتوربندی چاهک آسانسور به شرح زیر است:

   - محل حفر چاهک باید با دقت و بر اساس نقشه‌های سازه و همکاری مهندسین طراح و سازه مشخص گردد.

   - بر اساس نوع آرماتوربندی تا سطح نهایی معماری در کف چاهک، عمق چاه مشخص شود.

   - ابعاد اسمی چاهک با توجه به ظرفیت باربری آسانسور، درب و ابعاد چاه به طور دقیق محاسبه گردد.

   - نقشه‌های سازه و دیتیل‌های اجرایی آرماتوربندی بر اساس نوع سازه و کاربری آسانسور به دقت بررسی شود.

   - بتن سمت پایین و کناری چاهک آسانسور باید به‌طور کامل کاوربندی شود.

   - میلگردهای شبکه آسانسور باید با شبکه فونداسیون همپوشانی (Overlap) داشته باشند.

   - آرماتوربندی چاهک باید به طور کامل به فونداسیون سازه گره بخورد.

   - پس از بتن‌ریزی چاهک، در گوشه‌های آن، جهت نصب شاسی، پلیت‌های مخصوص کار گذاشته شوند.

   - آرماتوربندی چاهک آسانسور باید به طور کامل و طبق اصول و قواعد باشد.

 

با رعایت این اصول، استحکام و مقاومت چاهک آسانسور افزایش پیدا خواهد کرد و عملیات نگهداری و تعمیر در این قسمت با کیفیت و امنیت بیشتری انجام خواهد شد.

اصول و نکات بتن ریزی چاهک آسانسور:

   - عمق چاهک بر اساس نیازهای ساختاری و فضای مورد نیاز برای نصب تجهیزات مختلف تعیین شود. عمق معمولاً بین 190 تا 200 سانتیمتر در نظر گرفته می‌شود.

   - برای بتن ریزی چاهک آسانسور، 10 سانتیمتر بتن مگر (بدون میلگرد) و 30 سانتیمتر بتن آزه و آرماتوربندی در نظر گرفته شود.

   - آرماتوربندی چاهک باید به طور کامل و طبق استانداردهای مربوطه انجام شود تا استحکام و مقاومت بهینه حاصل گردد.

   - عمق بتن ریزی پس از عملیات باید به 160 سانتیمتر کاهش یابد که همان ارتفاع کف چاهک آسانسور تا سطح اولین توقف کابین می‌باشد.

   - نظارت دقیق بر فرایند بتن ریزی از جمله اهمیت‌های اصلی است. اطمینان حاصل شود که بتن به درستی و با تراکم مناسب ریخته شده و هوا حبس نشده باشد.

   - بر اساس نقشه‌ها و استانداردهای مربوط به بتن ریزی چاهک، اقدام به عمل آورید تا تطابق کامل با الزامات فنی حاکم بر این مرحله صورت پذیرد.

   - اطمینان حاصل شود که عمق چاهک به حدی باشد که فضای مناسبی برای نصب و نگهداری تجهیزات و اجزاء آسانسور ایجاد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد