خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

محاسبه متراژ مورد نیاز تراول کابل آسانسور

کاردک‌ها در تابلو فرمان آسانسور (انواع تالبلو فرمان آسانسور)، شبیه به تراول کابل عمل می‌کنند و به جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها از یک کاردک در کنار تراول کابل استفاده ‌می‌شود. جهت محاسبه متراژ مورد نیاز تراول کابل آسانسور، باید تعداد توقف آسانسور را در 3.2 ضرب کرد و جواب را با 11 جمع کرد. تعداد کمتر این کابل موجب کاهش هزینه می‌شود؛ اما نباید کمتر از 12 رشته باشد تا دچار گره خوردن نشود. این کابل‌ها در تعداد 4، 8، 12، 16، 20 و 24 رشته موجود هستند و همچنین، در رشته‌ها از نخ‌های نایلونی بسیار قویی و محکمی استفاده می‌شود.

قیمت تراول کابل آسانسور به تعداد رشته‌ها، سطح مقطع رشته‌ها و کیفیت ساخت آن بستگی دارد و در این میان می‌توان به بهترین برند خارجی تراول کابل که برند دت وایلر سوییس است و برند‌های داخلی تراول کابل میرزاخانی و گلشنی اشاره کرد. برای انتخاب تراول کابل مناسب هر آسانسور باید به ویژگی‌های آسانسور مورد نظر توجه شود. آسانسور‌ها از نظر ارتفاع به سه دسته کم، میانه، زیاد تقسیم می‌شوند و به طور معمول در آسانسور‌های کم ارتفاع از کابل‌های بدون مهار و در ارتفاع متوسط و زیاد از کابل‌های مهاردار یا با روکش بسیار مقاوم استفاده می‌شود.

تراول کابل آسانسور دارای یک وزن استاندارد و یکسان است که برای تمام تراول کابل‌ها صدق می‌کند و اگر جز این باشد کابل مورد نظر استاندارد و باکیفیت محسوب نمی‌شود. در مورد وزن استاندارد تراول کابل باید گفت که؛ وزن استاندارد در هر اینچ از این کابل، باید برابر با 0.09 کیلوگرم باشد.

معرفی انواع تراول کابل آسانسور

تراول کابل آسانسور را از لحاظ ویژگی‌های مختلفی طبقه‌بندی می‌کنند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته شده است. اولین دسته‌بندی انواع تراول کابل، بر اساس شکل ظاهری آن‌ها است! تراول کابل‌ها می‌توانند ساختاری تخت یا گرد داشته باشند. تراول کابل‌های گرد معمولا از رشته‌های هدایتی مختلفی تشکیل شده‌اند که دور یک عضو مرکزی پیچیده شده‌اند. معمولا تعداد رشته‌هایی که در این کابل‌ها استفاده می‌شود، بسیار زیاد و حدود 120 عدد است. همچنین این نوع کابل‌ها، انعطاف‌پذیری بالایی دارند.

در تراول کابل‌های تخت، هر کدام از تک رشته‌ها به صورت موازی کنار هم قرار می‌گیرند و یا چندین رشته که به صورت گرد کنار هم قرار گرفته‌اند، موازی با دیگر مجموعه رشته‌های گرد قرار می‌گیرند و در نهایت با ورقه و یا صفحه محافظتی پوشانده می‌شوند.

انتخاب هر یک از این نوع رشته‌ها، براساس قیمت و کاربرد آن‌ها خواهد بود. به عنوان مثال؛ در آسانسورهایی که در ارتفاعات کم تردد می‌کنند، تراول کابل‌های تخت، بیشتر استفاده می‌شوند؛ اما در آسانسورهایی که باید ارتفاع طولانی را بالا و پایین بروند و سرعت در آن‌ها مهم‌تر است، از تراول کابل‌های گرد استفاده می‌کنند.

دسته‌بندی بعدی انواع تراول کابل آسانسور، بر اساس تعداد رشته آن‌ها است.  به طور معمول تراول کابل‌های تخت در انواع ۴، ۸، ۱۲، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ رشته‌ای تولید می‌شوند و با توجه به مشخصات آسانسور معمولا انواع ۱۲، ۲۰ و ۲۴ رشته‌ای متداول‌تر هستند و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

آخرین دسته از انواع تراول کابل آسانسور، با توجه به جنس آن‌ها طبقه‌بندی می‌شود.  در ساخت تراول‌ کابل از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ اما به صورت کلی، تراول کابل را بر اساس جنس در دسته‌های آلومینیوم(cca)، مس‌واره(نیمه مس) و تمام مس تقسیم‌بندی می‌کنند.

همچنین، نکات دیگری در مورد ساختار کابل تراول آسانسور وجود دارد. در ساختار تراول کابل، رشته‌ای از نخ نایلونی بسیار محکم وجود دارد که باعث افزایش استقامت کابل و طول عمر آن می‌شود. برای آسانسورهایی با سرعت بالا یا ارتفاع بیشتر، پوشش تراول‌ کابل ضخیم‌تر بوده و در بافت آن از رشته‌های مقاوم در برابر کشش و تنش استفاده می‌شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد