خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

کاربرد دیکتاتور آسانسور

دیکتاتور آسانسور قطعه‌ای است که دارای ظاهر کوچکی می‌باشد؛ اما کاربردهای بسیاری جهت بهبود عملکرد درب لولایی آسانسور دارد. همچنین، متوجه شدیم که دیکتاتور آسانسور دارای ساختار و طراحی پیچیده‌ای نیز می‌باشد. نکته بسیار جالب درباره دیکتاتور آسانسور این است که، با وجود کوچکی بسیار زیاد، قادر است تا حدود 40 قطعه مختلف دیگر را در خود جای دهد.

با وجود اینکه دیکتاتور آسانسور قطعه‌ای بسیار کوچک است؛ اما کاربرد زیادی دارد. این قطعه، علاوه بر کاربرد فراوان، از ساختار و طراحی پیچیده‌ای نیز برخوردار است. آسانسورها ممکن است مجهز به انواع درب آسانسور اعم از درب لولایی، درب اتوماتیک، درب نیمه اتوماتیک و غیره باشند. یکی از کاربردهای دیکتاتور آسانسور، بهبود عملکرد درب لولایی آسانسور است. این درب‌ها به علت عرض 70 تا 90 سانتی‌متری که دارند، معمولاً برای آسانسورهای قدیمی مناسب هستند؛ زیرا این نوع آسانسورها عرض زیادی ندارند.


                                                      سرویس نگهداری آسانسور در تهران                    


کاربرد دیکتاتور آسانسور برای درب‌های لولایی، جهت بهبود عملکرد و رفع برخی از مشکلات این نوع درب آسانسور است. برخی از این معایب شامل:

- دشواری باز شدن درب لولایی از نظر نیروی مکانیکی

- عدم کاربرد صحیح برای افراد سالمند و کودک

- اتلاف زمان زیاد در عملیات باز و بسته شدن درب

دیکتاتور آسانسور به عنوان یکی از اجزای تشکیل‌دهنده درب لولایی، مشکلات مذکور را رفع کرده و به بهبود عملکرد این نوع درب آسانسور کمک می‌کند. اجزای دیگری که در تشکیل درب لولایی آسانسور دخیل هستند شامل کنتاکت، لولا، دستگیره، لته و چهارچوب می‌باشند.

 برای مطالعه مقاله راهنمای جامع برای اجزا کابین آسانسور کلیک نمایید.

این اجزا همگی با هم تعامل داشته و نقش مهمی در عملکرد صحیح درب لولایی آسانسور دارند. با استفاده از دیکتاتور آسانسور، عملکرد درب لولایی بهبود می‌یابد و احتمال وقوع مشکلات و حوادث ناگوار کاهش می‌یابد.

 اجزا و قطعات دیکتاتور‌های آسانسور باکیفیت:

  • پیستون
  • چرخ غلتان(قرقره)
  • سیلندر
  • مخزن روغن
  • پیچ تنظیم سرعت
  • بست فلزی

بیشترین کاربرد دیکتاتور آسانسور، تحت تاثیر مهم‌ترین بخش آن، یعنی پیچ تنظیم سرعت می‌باشد که جهت باز و بسته شدن چرخ غلتان تعبیه شده است. محل قرارگیری این پیچ، در انتهای میله پیستون است. مهم است که برای تنظیم و نصب این پیچ، دقت بسیار زیادی را به خرج دهید تا در عملکرد دیکتاتور آسانسور مشکلی ایجاد نشود. همچنین شایان ذکر است که، برای قرار دادن دیکتاتور در بالای درب آسانسور، محل مشخصی تعبیه شده است.

در نتیجه، استفاده از دیکتاتور آسانسور به عنوان یکی از اقدامات ایمنی و بهینه‌سازی عملکرد آسانسورها، بسیار حیاتی است. این قطعه، باعث می‌شود که عملکرد درب آسانسور بهبود یابد و سطح ایمنی برای مسافران افزایش یابد. همچنین، استفاده از دیکتاتور آسانسور باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و موجب می‌شود که آسانسورها به صورت بهینه‌تر و با کیفیت‌تر عمل کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد