خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

وظایف اصلی سیستم تهویه کابین آسانسور چیست؟

 تهویه کابین آسانسور یکی از تجهیزات و امکانات ضروری هر کابین آسانسور، تهویه است. دلیل اصلی لزوم استفاده از تهویه کابین آسانسور کمک به تهویه هوای درون کابین است. به ویژه هنگام گیر کردن مسافران در آسانسور، تهویه کابین بهترین ابزار برای بهبود حال مسافران است. بر خلاف تصور اکثر افراد، وظیفه فن درون کابین فقط سرمایش نیست، تهویه درون کابین وظیفه تغییر و متعادل کردن هوای درون کابین را نیز به عهده دارد.

عملکرد کولر و تهویه کابین آسانسور چگونه است؟ 

تهویه کابین آسانسور مسئله‌ای بسیار مهم است به همین علت در سرویس دوره‌ای آسانسور بسیار اهمیت دارد. ممکن است گاهی اوقات آب زباله منازل مسکونی ساکنان ساختمان ریخته شود و یا بوی عطر تند ساکنان بپیچد. در این صورت استفاده از تهویه کابین آسانسور بسیار ضروری است. اجزای تشکیل دهنده تهویه کابین آسانسور شامل کندانسور، کمپرسور، شیر انبساط، اپراتور و سیکل ترید است. بر خلاف تصور بسیاری از افراد کولر به عنوان تهویه کابین آسانسور به شمار نمی‌آید و فقط یکی از زیر مجموعه‌های آن است. امروزه استفاده از تهویه کابین آسانسور بسیار ضروری است، شما می‌توانید با چند دقیقه روشن کردن فن درون کابین به هوای بسیار مطبوعی درون آسانسور دست یابید. 

اهمیت تهویه کابین آسانسور 

 اکثر آسانسورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حرکت هوا از پایین به بالا انجام می‌دهند. فن درون کابین، هوای کابین را از دریچه‌های پایین خود خارج می‌کند. مزیت تبادل هوای خوب یا تهویه کابین آسانسور این است که هوای داخل آن راکد نمی‌شود. بنابراین طراحی باید به گونه‌ای باشد که به تهویه آسانسور اهمیت زیادی داده شود. ممکن است عملکرد نادرست فن کابین آسانسور به علت طراحی اشتباه یا عدم عبور هوا به خوبی باشد. 

 آسانسورها طبق کد باید دارای منافذ تهویه باشند. این نوع تهویه معمولا در آسانسورهای مدرن همراه با فن وجود دارد. دهانه‌های فن کابین درصد بالایی از تبادل هوا را تضمین می‌کنند. زمان تهویه کابین آسانسور بسیار کوتاه است زیرا مدت زمان استفاده از آسانسور نیز بسیار کوتاه است. حتی برای یک ساختمان مرتفع کمتر از چند ثانیه است.عوامل موثر بر تهویه کابین آسانسور شامل نرخ تهویه، جریان مسافر، و اندازه کابین است. در اینجا ذکر این نکته ضروری است که هر کشوری دارای مجموعه ای از مقررات و قوانین متفاوت برای تهویه کابین آسانسور است. همچنین پیشنهاد می‌شود مهندسان تاسیسات قبل از تخلیه کابین آسانسور به مقررات و کدهای مذکور مراجعه کنند.

استاندارد تهویه کابین آسانسور

امروزه تهویه کابین آسانسور / فن به گردش هوا در آسانسور کمک می‌کند. این فن در بالای کابین قرار گرفته و هوای داخل کابین آسانسور را از قسمت بالایی آن خارج می‌کند. لگد زدن انگشت پا به هدایت جریان هوا به داخل کابین کمک می‌کند. این موضوع ممکن است به دلیل فشار منفی ایجاد شده توسط اگزوز فن هنگام باز شدن درهای آسانسور و مبادله هوا باشد. 

صرف نظر از اینکه منافذ تهویه کابین آسانسور در پایه آسانسور وجود دارد یا خیر، می‌توان منافذ تهویه قبلی را پوشاند و منافذ تازه ایجاد کرد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از یک روکش تمیز و زیبا و مناسب با طراحی کابین، باعث زیبایی دو چندان فضای درونی کابین آسانسور شوید. در واقع شما می‌توانید علاوه بر تهویه کابین آسانسور زیبایی و ظاهر آن را نیز به خوبی حفظ کنید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد