خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

خدمات تخصصی سرویس و نگهداری آسانسور و پله برقی

تعمیر و سرویس فوری آسانسور در 24 ساعت شبانه روزی

ابعاد و استاندارد چاله آسانسور

اگرچه به نظر می‌رسد که چاله آسانسور تنها یک سوراخ ساده در زمین باشد، اما این گودال اهداف مفید زیادی دارد. چاهک آسانسور باید به اندازه کافی عمیق باشد. همه چیز‌هایی که از پایین کابین آویزان هستند مانند کابل‌ها، محافظ‌ها و قطعات مکانیکی. زمانی که کابین آسانسور پایین می‌آید، به یک فضای پناه نیاز دارد. هرچه سرعت کابین بیشتر باشد، گودال باید عمیق‌تر باشد.

چاه آسانسور یک فرورفتگی در پایین‌ترین طبقه فرود است که برای پارک کردن اتاق کابین آسانسور طراحی شده است و در عین حال ورودی کابین و آستانه را در سطح فرود نگه می‌دارد.

برای نصب آسانسور، ارتفاع از کف چاله تا جایی که آسانسور اولین توقف خود را انجام می‌دهد، باید ۱۹۰ سانتیمتر باشد. عمق چاه آسانسور می‌تواند با توجه به نقشه و طراحی آسانسور تغییر کند.

مساحت چاه آسانسور همان عرض و طول راه آسانسور خواهد بود، اما بسته به نوع آسانسور می‌تواند تغییر کند. گودال پایه چاه آسانسور است و برای مدل‌های هیدرولیک، این ناحیه نیز باید تقویت و مهندسی شود تا بار‌های وارد شده بر روی کف گود توسط آسانسور را حمل کند. باید کف گودال با میلگرد فولادی و بتن بسیار ضخیم تقویت شود است.

در برخی مناطق، یک زهکش در مرکز گودال نیز ممکن است مورد نیاز باشد. نکته مهم این است که تجهیزات آسانسور نباید با آب در تماس باشند. اگر ملکی دارید که دارای مشکلات آب زیرزمینی است، باید اقدامات احتیاطی بیشتری را انجام دهید تا گودال را قبل از نصب آسانسور آب‌بندی و ضد آب کنید.

استاندارد چاه آسانسور

از آنجا که چاه آسانسور و چاهک آسانسور پایه و هسته اصلی آسانسور‌ها هستند، لازم است که نکات ایمنی و قوانین چاه آسانسور در آن‌ها به خوبی رعایت شود. برخی از استاندارد‌های موجود عبارتند از:

تراز بودن کف چاهک: کف چاهک آسانسور باید کاملاً تراز و صاف باشد. باید اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم جهت تخلیه آب از چاهک آسانسور باید کاملاً تراز و صاف باشد. باید اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم جهت تخلیه آب از چاهک آسانسور انجام شود. همچنین چاله آسانسور باید کاملاً نسبت به آب عایق باشد.

درب ورود و خروج چاهک: اگر چاهک آسانسور شما ارتفاع بیش از ۲ متر و نیم داشته باشد، باید دربی جدا برای آن تعبیه شود. اگر امکان نصب درب جداگانه ندارید، باید یک نردبان یا پلکان مناسب در چاهک آسانسور قرار دهید.

ابعاد چاله آسانسور: ابعاد چاله آسانسور باید به گونه‌ای باشد که وقتی کابین آسانسور در پایین‌ترین توقف خود‌ ایستاده، فضای کافی جهت حرکت در چاله وجود داشته باشد. پیشنهاد می‌شود که ابعاد چاله آسانسور ۱ متر در ۶۰ سانت و ارتفاع ۵۰ سانت باشد.

تجهیزات ضروری در چاله آسانسور: باید یک شاسی توقف اضطراری در چاهک آسانسور برای استفاده در شرایط خاص وجود داشته باشد. همچنین وجود پریز برق و کلید روشنایی در چاهک آسانسور الزامی است.

چاه آسانسور چیزی بیش از یک سطل زباله است و اجزای مهمی را در خود جای داده است که آسانسور‌ها را روان و ایمن نگه می‌دارد. بنابراین دفعه بعد که وسوسه شدید که یک سکه در آن شکاف بیندازید، به کسی فکر کنید که باید همه آن زباله‌ها را از پایین جمع کند!

گودال بخشی جدایی ناپذیر از بالابر است که باید تمیز نگه داشته شود. همچنین به صورت مداوم بررسی شود تا زمانی که تعمیر و نگهداری سالانه، توسط شرکت آسانسور شما انجام ‌شود. برای ایمنی بسیار مهم است که فقط تکنسین‌های آموزش دیده و با تجربه آسانسور وارد این منطقه شوند. اگر کلید‌ها یا تلفن همراه در چاه آسانسور افتادند، باید با شرکت خدمات آسانسور خود تماس بگیرید تا این موارد را بررسی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد